Sök till den nya styrelsen

Vi söker dig som vill engagera dig och vill påverka din och andra studenters studietid. Arbetsmarknadsdagen är den perfekta erfarenheten att ha på CV’t. Du får bra kontakt med näringslivet och andra ambitiösa studenter och inte minst får du testa dina teoretiska kunskaper i praktiken. Nedan kan du läsa mer om vilka roller som går att söka. 

Krav för att söka: Att du är student på Högskolan i Halmstad ht20/vt21.

Projektledarrollen innebär mycket ansvar och det krävs konceptuella färdigheter. Det är viktigt att kunna tänka steg i förväg och planera för att kunna förutspå händelser. Framförallt är det viktigt att projektledaren stöttar styrelsemedlemmarna för att kunna se helheten och vara delaktig i alla moment. Beslutsfattning och planering är grundläggande aktiviteter under hela projektets gång. Det är en lärorik roll som medför ett stort kontaktnätverk och ger praktisk erfarenhet. 

Att vara Vice Projektledare innebär att tillsammans med Projektledaren styra projektet framåt och se till så att hela gruppen jobbar mot gemensamma mål. Dessutom är du ansvarig över ekonomin och har därmed kontroll och ansvar över bland annat budget, redovisning och löpande kostnadsuppföljning. För rollen krävs det att du besitter kunskaper inom ekonomistyrning och det är bra om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Att vara noggrann och strukturerad är viktigt för att arbetet ska fungera smidigt.

Vi söker två företagsansvariga
Är du intresserad av näringslivet och vill utveckla din sociala förmåga? Då kan rollen som företagsansvarig vara något för dig! Ert fokus kommer huvudsakligen ligga på att hålla en kontinuerlig kontakt med verksamheter för att locka in dem till mässan. Att bistå med information och allt företaget kan tänkas behöva inför och under mässan ingår också i arbetsuppgifterna.

Vi söker två mässansvariga
Du och en partner ser till att allt som rör själva mässdagarna blir välplanerade i god tid och genom en god struktur flyter allt på under processen. Självklart har du lätt för att ta initiativ och komma på snabba lösningar på problem som uppkommer i oväntade situationer. Du är självgående och strukturerad och kan genomföra hela eventprocessen, från idéframtagande till planering, genomförande och utvärdering.

Rollen som sponsoransvarig handlar om att finna olika typer av företag som på olika sätt vill sponsra AMD. Det kan vara allt från innehåll i goodiebags till fika i loungerna. Det är bra om du är strukturerad, social samt har ett öga för sälj eftersom det i stora drag handlar om att sälja in vår mässa på ett så bra sätt som möjligt. Under förberedelserna är det viktigt att du har ett bra tålamod och är självgående, då mycket av arbetet handlar om att kontakta företag via telefon eller mail. Det är endast fantasin som sätter gränser på vilka företag som kan tänkas vara intresserade av att synas tillsammans med Arbetsmarknadsdagen 2021. 

Vi söker två eventansvariga
Precis som titeln antyder har du som Eventansvarig ansvar över flera olika event som riktar sig till både styrgruppen, team AMD samt studenter vid högskolan. Utöver detta ingår det även i rollen att ha det huvudsakliga ansvaret över Team AMD och kontaktsamtalen. Då det finns två eventansvariga kommer mycket av planeringen att ske gemensamt, den ena ansvarar över Team AMD medans den andra ansvarar över kontaktsamtalen. Det är därför viktigt att ange vilket ansvarsområde som passar dig bäst i ansökan. Rollen som eventansvarig är social och väldigt mångsidig där du får jobba nära både företags- samt mässansvariga. Båda ansvarsområdena innebär planering och förberedelse liksom att strukturera upp arbetsscheman inför mässan. Skillnaden är att du som ansvarar för kontaktsamtal har mer kontakt med företag och studenter medans du som ansvarar över Team AMD har närmare kontakt med just teamet. Som person bör du vara social och utåtriktad, ha en fallenhet för planering samt vara påhittig.

Är du kreativ och har ett intresse för sociala medier? Då är det här en roll som passar dig! Dina uppgifter är att uppdatera och komma med idéer för marknadsföringen på AMD:s sociala medier. De sociala medierna som du kommer att arbeta med är InstagramFacebook och LinkedIn. Du kommer att arbeta tajt med Design och Kommunikationsansvarig i ditt arbete. Du har även ansvar för att beställa PR-produkter.   

Som design & kommunikationsansvarig förväntas du kunna stötta marknadsföringsansvarig med din kreativa kompetens och öga för design. Är du snabblärd eller har tidigare erfarenhet av att designa hemsidor och arbeta i Adobe-programDin uppgift är att skapa content för de sociala medierna samt uppdatera vår hemsida. Utöver det ansvarar du över ett spännande samarbete med våra apputvecklare för att få fram en ny version av Arbetsmarknadsdagens app. 

Ansökan är öppen!

Klicka här för att ansöka redan idag.
Vi rekryterar löpande. Sista dagen
att skicka in är den 26 april. 

Sök till den nya styrelsen

Vi söker dig som vill engagera dig och vill påverka din och andra studenters studietid. Arbetsmarknadsdagen är den perfekta erfarenheten att ha på CV’t. Du får bra kontakt med näringslivet och andra ambitiösa studenter och inte minst får du testa dina teoretiska kunskaper i praktiken. Nedan kan du läsa mer om vilka roller som går att söka. 

Krav för att söka: Att du är student på Högskolan i Halmstad ht20/vt21.

Projektledarrollen innebär mycket ansvar och det krävs konceptuella färdigheter. Det är viktigt att kunna tänka steg i förväg och planera för att kunna förutspå händelser. Framförallt är det viktigt att projektledaren stöttar styrelsemedlemmarna för att kunna se helheten och vara delaktig i alla moment. Beslutsfattning och planering är grundläggande aktiviteter under hela projektets gång. Det är en lärorik roll som medför ett stort kontaktnätverk och ger praktisk erfarenhet. 

Att vara vice projektledare innebär att tillsammans med projektledaren styra projektet framåt och se till så att hela gruppen jobbar mot gemensamma mål. Dessutom är du ansvarig över ekonomin och har därmed kontroll och ansvar över bland annat budget, redovisning och löpande kostnadsuppföljning. För rollen krävs det att du besitter kunskaper inom ekonomistyrning och det är bra om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Att vara noggrann och strukturerad är viktigt för att arbetet ska fungera smidigt.

Vi söker två företagsansvariga
Är du intresserad av näringslivet och vill utveckla din sociala förmåga? Då kan rollen som företagsansvarig vara något för dig! Ert fokus kommer huvudsakligen ligga på att hålla en kontinuerlig kontakt med verksamheter för att locka in dem till mässan. Att bistå med information och allt företaget kan tänkas behöva inför och under mässan ingår också i arbetsuppgifterna.  

Vi söker två mässansvariga
Du och en partner ser till att allt som rör själva mässdagarna blir välplanerade i god tid och genom en god struktur flyter allt på under processen. Självklart har du lätt för att ta initiativ och komma på snabba lösningar på problem som uppkommer i oväntade situationer. Du är självgående och strukturerad och kan genomföra hela eventprocessen, från idéframtagande till planering, genomförande och utvärdering.

Rollen som sponsoransvarig handlar om att finna olika typer av företag som på olika sätt vill sponsra AMD. Det kan vara allt från innehåll i goodiebags till fika i loungerna. Det är bra om du är strukturerad, social samt har ett öga för sälj eftersom det i stora drag handlar om att sälja in vår mässa på ett så bra sätt som möjligt. Under förberedelserna är det viktigt att du har ett bra tålamod och är självgående, då mycket av arbetet handlar om att kontakta företag via telefon eller mail. Det är endast fantasin som sätter gränser på vilka företag som kan tänkas vara intresserade av att synas tillsammans med Arbetsmarknadsdagen 2021. 

Vi söker två eventansvariga
Precis som titeln antyder har du som Eventansvarig ansvar över flera olika event som riktar sig till både styrgruppen, team AMD samt studenter vid högskolan. Utöver detta ingår det även i rollen att ha det huvudsakliga ansvaret över Team AMD och kontaktsamtalen. Då det finns två eventansvariga kommer mycket av planeringen att ske gemensamt, den ena ansvarar över Team AMD medans den andra ansvarar över kontaktsamtalen. Det är därför viktigt att ange vilket ansvarsområde som passar dig bäst i ansökan. Rollen som eventansvarig är social och väldigt mångsidig där du får jobba nära både företags- samt mässansvariga. Båda ansvarsområdena innebär planering och förberedelse liksom att strukturera upp arbetsscheman inför mässan. Skillnaden är att du som ansvarar för kontaktsamtal har mer kontakt med företag och studenter medans du som ansvarar över Team AMD har närmare kontakt med just teamet. Som person bör du vara social och utåtriktad, ha en fallenhet för planering samt vara påhittig.

 

Är du kreativ och har ett intresse för sociala medier? Då är det här en roll som passar dig! Dina uppgifter är att uppdatera och komma med idéer för marknadsföringen på AMD:s sociala medier. De sociala medierna som du kommer att arbeta med är Instagram, Facebook och LinkedIn. Du kommer att arbeta tajt med Design och Kommunikationsansvarig i ditt arbete. Du har även ansvar för att beställa PR-produkter.  

Som design & kommunikationsansvarig förväntas du kunna stötta marknadsföringsansvarig med din kreativa kompetens och öga för design. Är du snabblärd eller har tidigare erfarenhet av att designa hemsidor och arbeta i Adobe-program? Din uppgift är att skapa content för de sociala medierna samt uppdatera vår hemsida. Utöver det ansvarar du över ett spännande samarbete med våra apputvecklare för att få fram en ny version av Arbetsmarknadsdagens app.

Ansökan är öppen!

Vi rekryterar löpande. Sista dagen
att skicka in är den 26 april.